Ahad, 27 Disember 2015

Curi sumbu badak berusia 100 tahun

Oleh AHMAD ISYAFIQ MAD. DESA
 
WAN Ahmad Najmuddin menunjukkan gambar sumbu badak yang dicuri pada sidang akhbar di Johor Bahru semalam.

JOHOR BAHRU – Seorang pengarah di sebuah jabatan kerajaan di sini ditahan malam tadi kerana dipercayai mencuri sumbu badak milik Muzium Diraja Johor dua bulan lepas.

Ketua Polis Johor, Datuk Wan Ahmad Najmuddin Mohd. berkata, pegawai kanan berumur 46 tahun itu baru bertukar ke negeri ini dari Terengganu pada Ogos lepas. Suspek ditahan selepas menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Johor Bahru Selatan di sini pada pukul 9 malam kelmarin.

Beliau berkata, suspek dipercayai membawa lari sumbu badak yang sedang dijemur di hadapan Bangunan Sultan Ibrahim itu menggunakan sebuah kereta. Suspek berbuat demikian selepas menghadiri satu mesyuarat yang dianjurkan oleh Jabatan Pelancongan negeri di bangunan tersebut yang terletak di Bukit Timbalan di sini pada pukul 2.30 petang 19 Oktober lalu.

“Siasatan berdasarkan ka­mera litar tertutup (CCTV) di kawasan berkenaan mendapati suspek membawa lari sumbu badak itu ke dalam sebuah kereta pada hari kejadian,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor di sini semalam.
Sumber-Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=1227&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm#ixzz3vF1kfXXI Hakcipta terpelihara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan