Rabu, 29 Julai 2015

Ahmad Zahid dilantik TPM baharu

Oleh MOHD. TURMADZI MADUN
 
NAJIB (tengah) mengumumkan rombakan Kabinet yang melibatkan pengguguran Muhyiddin sebagai Timbalan Perdana Menteri di bangunan Perdana Putra, Putrajaya semalam. Turut hadir ialah Ahmad Zahid (kiri) dan Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa.

PUTRAJAYA – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam menggugurkan timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan empat menteri lain dalam rombakan Kabinet selepas mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah.

Dalam rombakan Kabinet yang berkuat kuasa hari ini, Najib mengumumkan jawatan Timbalan Perdana Menteri akan diambil alih oleh Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang juga mengekalkan jawatan Menteri Dalam Negeri.

“Keputusan menggantikan Tan Sri Muhyiddin merupakan satu keputusan yang amat sukar tetapi terpaksa saya lakukan agar jemaah menteri dapat bergerak sebagai satu pasukan yang jitu.

“Sebagai anggota Kabinet, perbezaan pendapat dan pandangan tidak sepatutnya dilakukan di forum terbuka yang boleh menjejaskan pandangan umum terhadap kerajaan serta negara.

“Ia juga bertentangan dengan konsep tanggungjawab bersama Kabinet,” katanya ketika mengumumkan rombakan Kabinet di Bangunan Perdana Putra di sini yang turut disiarkan secara langsung menerusi TV1.

SUMBER-Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0729&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm#ixzz3hFsk7Nkg Hakcipta terpelihara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan